Dobry Start
Program „Dobry Start” to inwestycja w edukację polskich dzieci. To 300 zł jednorazowego wsparcia dla wszystkich uczniów rozpoczynających rok szkolny. Rodziny otrzymają świadczenie bez względu na dochód
Świadczenie „Dobry Start” przysługuje raz w roku na dziecko uczące się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20 lat (także w przypadku ukończenia 20 lat w bieżącym roku przed rozpoczęciem roku szkolnego). Dzieci niepełnosprawne, uczące się w szkole, otrzymają świadczenie do ukończenia przez nie 24 roku życia (także w przypadku ukończenia 24 lat w bieżącym roku przed rozpoczęciem roku szkolnego). Program nie obejmuje dzieci realizujących przygotowanie przedszkolne ani w przedszkolu, ani w tzw. „zerówce” prowadzonej w szkole a także studentów.
Aby otrzymać wsparcie, należy złożyć wniosek.
Wnioski o ustalenie prawa świadczenia „Dobry Start” będą przyjmowane:
- elektronicznie od 1 lipca
- tradycyjnie (w wersji papierowej) od 1 sierpnia
Wnioski on-line można złożyć za pomocą następujących kanałów:
• bankowość elektroniczna,
• portalu informacyjno-usługowego Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej -Emp@tia ( https://empatia.mrpips.gov.pl/)
• portalu PUE ZUS.
W przypadku gdy osoba ubiegająca się o świadczenia „Dobry Start” złoży wniosek wraz z wymaganymi dokumentami od dnia 1 sierpnia do 31 sierpnia, rozpatrzenie i termin wypłaty do 30 września. W przypadku gdy osoba ubiegająca się o świadczenia „Dobry Start” złoży wniosek wraz z wymaganymi dokumentami w kolejnych miesiącach organ będzie miał maksymalnie 2 miesiące od dnia złożenia wniosku na jego rozpatrzenie i wypłatę świadczenia.
Ważne! Wniosek „Dobry Start” należy złożyć do 30 listopada. Po tej dacie wnioski pozostaną bez rozpatrzenia.
Więcej informacji można uzyskać w Dziale Świadczeń Rodzinnych Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ciechanowie, ul. Fabryczna 8, pokój nr 3 i 8b, pod numerami tel. 23 672-48-74 lub 23 672-26-46 wew. 117 i 124.